Velipuolikuusta muistetaan kappale Muistan sua Elaine. Se on myös Peteliuksen tunnetuin levytys. Petelius on nyt palannut musiikin pariin. Edellisestä levystä on kulunut 13 vuotta.
Peteliuksen Irti-levy julkaistiin marraskuun puolivälissä. Levyltä löytyy radiohitti Unelmat ja haaveet. Siinä PPP kertoo omasta elämästään ja historiastaan harvinaisen avoimesti.
– Laulu kertoo siitä, että koskaan ei ole liian myöhäistä.
– Nyt oli oikea aika julkaista uutta musiikkia. Halusin katsoa, minkälaista tarjottavaa minulla on tällä elämänkokemuksellani. Tein paljon sanoituksia. Ja ne kaikki sanat kertoivat minusta itsestäni.
Petelius aikoo keskittyä lähitulevaisuudessa musiikkiin. Hän lähtee konserttisalikiertueelle ensi keväänä. Petelius kiertää konserttisaleja yhdessä sami Pitkämön orkesterin kanssa.
