Pertti Kurikan Nimipäivät Yhdysvaltoihin

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Kalle Pajamaa
Uutinen julkaistu: 29.01.2013

Pertti Kurikan Nimipäivät lähtee esiintymään Yhdysvaltoihin.

Pertti Kurikan Nimipäivät -yhtye kiertää helmikuun alussa Britanniassa. Maaliskuussa punk-yhtye keikkailee Pohjois-Amerikassa. Nimipäivät esiintyy tuolloin Yhdysvaltojen suurimmilla musiikkimessuilla Austinin South by Southwestissä. Suunnitteilla on myös kiertue New Yorkiin ja Bostoniin sekä Kanadan puolelle Montrealiin ja Torontoon.

Nimipäiviltä julkaistiin loppuvuodesta ensimmäinen täysimittainen albumi. Cd-version lisäksi Kuus kuppia kahvia ja yks kokis on saatavilla myös lp-levynä eli vinyyliääni-levynä. Levy kokoaa yhteen bändin tähänastisen tuotannon.

– Kyllähän se hienolta tuntuu päästä keikoille rockin syntysijoille. Amerikassa en ole koskaan aiemmin käynyt, Kari Aalto toteaa.

Kari Aalto tunnustaa, että lentomatkat jännittävät häntä hiukan. Muuten mies ottaa kiertueet rennosti, kuten elämän yleensäkin. Yhtyeen rumpali Toni Välitalo taas sanoo, että hän ei lentomatkoja pelkää.

Kuuntele juttu

Yksi kommentti artikkeliin ”Pertti Kurikan Nimipäivät Yhdysvaltoihin”

  1. Miksi tämänlainen uutinen pitää olla, koska itse en asu Kainuussa ja se ei ole minun ongelmani, vaan teidän, jotka asutte siellä peräkorvessa(Kainuussa)

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste