Ozzy Osbourne sairastui Parkinsonin tautiin

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 12.02.2020

Laulaja Ozzy Osbourne sairastaa Parkinsonin tautia.

Ozzy Osbourne kertoi asiasta tammikuussa. Ozzy Osbourne tunnetaan metalliyhtye Black Sabbathin laulajana ja monista soololevyistään.

Parkinsonin tauti etenee hitaasti ja vaikuttaa ihmisen liikkeisiin. Tauti hidastaa liikkumista. Sairauteen liittyy vapinaa ja lihasjännitystä. Taudin syytä ei tiedetä, eikä sitä voida parantaa.

Ozzy Osbourne on 71-vuotias.

Yksi kommentti artikkeliin ”Ozzy Osbourne sairastui Parkinsonin tautiin”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)