Oscareita yllättäjille

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 28.02.2019

Tänä vuonna parhaan elokuvan Oscarin sai Green Book. Se oli yllätys.

Elokuva-alan kuuluisimmat palkinnot Oscarit jaettiin 25. helmikuuta Hollywoodissa Yhdysvalloissa.

Green Book kertoo 1960-luvun Yhdysvaltojen etelävaltioista, joissa mustia yhä sorrettiin. Elokuvassa musta pianisti ja valkoinen autonkuljettaja matkustavat etelävaltioissa.

Ennakkosuosikki parhaaksi elokuvaksi oli Alfonso Cuaronin ohjaus Roma. Se voitti parhaan ohjauksen ja parhaan ulkomaisen elokuvan palkinnot.

Myös parhaan naispääosan Oscar meni yllättäjälle. Sen sai Olivia Colman elokuvasta The Favourite.

Miespääosan Oscarin sai Rami Malek, joka esitti laulaja Freddie Mercurya elokuvassa Bohemian Rhapsody.

Lähde STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)