Suomen Kansallisoopperassa tulee tänään ensi-iltaan esitys, jonka nimi on Morgonstjärnan – Aamutähti. Ooppera perustuu Karl Ove Knausgårdin kirjaan. Ooppera on ensimmäinen, joka on tehty Knausgårdin kirjasta.
Oopperan on säveltänyt Sebastian Fagerlund säveltää ja ohjannut Thomas de Mallet Burgess. Oopperan libreton on kirjoittanut Gunilla Hemming. Libretto tarkoittaa oopperaesityksen tekstiä. Oopperan orkesteri johtaa kapellimestari Hannu Lintu.
Morgonstjärnan – Aamutähti on ooppera, joka kantaesitetään Helsingissä. Kantaesitys tarkoittaa sitä, että teos esitetään Helsingissä ensimmäistä kertaa koko maailmassa.
Karl Ove Knausgård on norjalainen kirjailija. Knausgård nousi suosioon kirjasarjalla, jonka nimi on Taisteluni. Sarjassa on kuusi osaa ja kirjojen tapahtumat kertovat osin kirjailijan omasta elämästä. Kansallisoopperan teos perustuu Knausgårdin kirjaan, jonka nimi on Aamutähti.
Morgonstjärnan – Aamutähti -oopperan ensi-ilta on Kansallisoopperassa Helsingissä 30. tammikuuta. Oopperan viimeinen esitys on 10.3.


Se on paljon auttanut minulle, koska olen opiskelija, ja teksti ja kultti-informaatio ovat erittäin tärkeitä minulle.olen kiinustunut lukea täma juttu