Myrskyluodon Maija on suuri menestys

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Solar films / Therese Andersson
Uutinen julkaistu: 21.02.2024

Myrskyluodon Maija on talven suomalainen menestyselokuva. Elokuvan on nähnyt elokuvateatterissa yli 250 000 ihmistä.

Tiina Lymi on on ohjannut Myrskyluodon Maijan. Myrskyluodon Maija -elokuvassa on surua ja paljon rakkautta.

Uusi elokuva perustuu Anni Blomqvistin kirjoihin. Kirjat julkaistiin 50 vuotta sitten. Elokuva ja kirjat kertovat Maijasta ja hänen elämästään 1800-luvulla Ahvenanmaan saaristossa.

Ruotsalainen näyttelijä Amanda Jansson esittää elokuvassa Maijaa. Hän sanoo, että Maija on hyvin rohkea nainen. Maijaa pelottaa, mutta hän uskaltaa silti.

– Muistutan siinä hieman itse Maijaa. En ole aiemmin tehnyt töitä Suomessa ja se jännitti minua. Tämä oli kuitenkin parhaita juttuja, joita olen tehnyt. Opin Maijalta myös, että kannattaa arvostaa sitä, mitä sinulla on, Jansson kertoo.

Elokuva elämän tärkeistä asioista

Elokuvan ohjaaja Tiina Lymi sanoo, että Myrskyluodon Maija -elokuva käsittelee asioita, jotka ovat tärkeitä elämässä. Elokuva kertoo sopeutumisesta erilaisiin tilanteisiin.

– Elokuva kertoo myös hyväksytyksi tulemisesta sellaisena kuin on. Lisäksi elokuva kertoo rakkaudesta, Lymi sanoo.

Rakkaus saa Maijan kasvamaan ihmisenä.

– Nämä samat asiat olivat tärkeitä 1800-luvulla ja ne ovat tärkeitä edelleen. Tästä syystä tein tämän elokuvan, Lymi lisää.

Tiina Lymin mukaan oli selvää, että elokuva tehtiin ruotsin kielellä. Maija on ahvenanmaalainen ja hän elää Ahvenanmaan saaristossa. Siellä puhutaan ruotsia.

Elokuvassa Jannen roolia näyttelee ruotsalainen näyttelijä Linus Troedsson.

Yksi kommentti artikkeliin ”Myrskyluodon Maija on suuri menestys”

  1. Elokuva on menestystarina Maijasta. Hän on todella rohkea ja päättäväinen nainen elämän kaikkien koettelemusten keskellä. Se on todella tunteellinen ja surullinen elokuva, mutta kamera oppii siitä paljon.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)