Tiina Lymi on on ohjannut Myrskyluodon Maijan. Myrskyluodon Maija -elokuvassa on surua ja paljon rakkautta.
Uusi elokuva perustuu Anni Blomqvistin kirjoihin. Kirjat julkaistiin 50 vuotta sitten. Elokuva ja kirjat kertovat Maijasta ja hänen elämästään 1800-luvulla Ahvenanmaan saaristossa.
Ruotsalainen näyttelijä Amanda Jansson esittää elokuvassa Maijaa. Hän sanoo, että Maija on hyvin rohkea nainen. Maijaa pelottaa, mutta hän uskaltaa silti.
– Muistutan siinä hieman itse Maijaa. En ole aiemmin tehnyt töitä Suomessa ja se jännitti minua. Tämä oli kuitenkin parhaita juttuja, joita olen tehnyt. Opin Maijalta myös, että kannattaa arvostaa sitä, mitä sinulla on, Jansson kertoo.
Elokuva elämän tärkeistä asioista
Elokuvan ohjaaja Tiina Lymi sanoo, että Myrskyluodon Maija -elokuva käsittelee asioita, jotka ovat tärkeitä elämässä. Elokuva kertoo sopeutumisesta erilaisiin tilanteisiin.
– Elokuva kertoo myös hyväksytyksi tulemisesta sellaisena kuin on. Lisäksi elokuva kertoo rakkaudesta, Lymi sanoo.
Rakkaus saa Maijan kasvamaan ihmisenä.
– Nämä samat asiat olivat tärkeitä 1800-luvulla ja ne ovat tärkeitä edelleen. Tästä syystä tein tämän elokuvan, Lymi lisää.
Tiina Lymin mukaan oli selvää, että elokuva tehtiin ruotsin kielellä. Maija on ahvenanmaalainen ja hän elää Ahvenanmaan saaristossa. Siellä puhutaan ruotsia.
Elokuvassa Jannen roolia näyttelee ruotsalainen näyttelijä Linus Troedsson.

Elokuva on menestystarina Maijasta. Hän on todella rohkea ja päättäväinen nainen elämän kaikkien koettelemusten keskellä. Se on todella tunteellinen ja surullinen elokuva, mutta kamera oppii siitä paljon.
Moi Moi!
Elokuvan ohjaaja on Tiina Lymi . Myrskyluodon-elokuva oli valtava menestys, ja sen katsoi 250 000 ihmistä. Maijan roolissa on ruotsalainen näyttelijä Amanda Jansson ja Jannen roolia esittää ruotsalainen näyttelijä Troedsson . Hahmo Maija on nainen , mutta rohkea. Rakkaus saa Maijan kasvamaan ihmisenä. Maija opetti ihmisiä arvostamaan sitä , mitä sinulla on? Elokuva kertoo sopeutumisesta erilaisiin tilanteisiin.Se on todella tunteellinen ja surullinen elokuva. Kiitos ja nähdään myoshemmin .
Terveisin,
May Thet Win.