Mestaruus ei unohdu

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Yellow Film & TV / Tommi Hynynen
Uutinen julkaistu: 06.12.2017

Suomi voitti jääkiekon maailmanmestaruuden ensimmäisen kerran vuonna 1995. Mestaruudesta on nyt tehty elokuva nimeltään 95.

Monet muistavat mestaruusottelun yhä erittäin hyvin, vaikka aikaa on kulunut yli 20 vuotta.

Elokuva kertoo jääkiekon pelaajista, mestaruudesta ja siitä, miten mestaruus vaikutti suomalaisiin.

Mukana on monia tunnettuja näyttelijöitä, kuten Samuli Edelmann, Laura Birn ja Hannu-Pekka Björkman. Jon-Jon Geitel esittää Saku Koivua. Joel Hirvonen esittää Timo Jutilaa, joka oli joukkueen kapteeni.

Elokuva 95 tulee elokuvateattereihin joulupäivänä 25. joulukuuta.

Lähde Filmikamari

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)