Mestarillisen laulajan elämäkerta

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Artista Filmi
Uutinen julkaistu: 24.10.2018

Ohjaaja Timo Koivusalon uusi elokuva kertoo Suomen kaikkien aikojen suosituimmasta laulajasta Olavi Virrasta.

Olavi Virta oli laulaja ja näyttelijä. Hän on eniten levyttäneitä suomalaisia laulajia. Virta levytti vuosina 1938–1961 yli 600 laulua. Virta tunnetaan erityisesti tangon taitajana.

Olavi Virta kuoli vuonna 1972. Hänen elämänsä oli kova. Hän nousi maineeseen ja sai paljon rahaa. Loppuvuosina Virta kärsi pahoista terveysongelmista ja alkoholismista. Loppu ei ollut kaunis.

Koivusalo on ohjannut elokuvan laulajasta, jota suomalaiset rakastavat.

Kuuntele juttu

Yksi kommentti artikkeliin ”Mestarillisen laulajan elämäkerta”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste