Olavi Virta oli laulaja ja näyttelijä. Hän on eniten levyttäneitä suomalaisia laulajia. Virta levytti vuosina 1938–1961 yli 600 laulua. Virta tunnetaan erityisesti tangon taitajana.
Olavi Virta kuoli vuonna 1972. Hänen elämänsä oli kova. Hän nousi maineeseen ja sai paljon rahaa. Loppuvuosina Virta kärsi pahoista terveysongelmista ja alkoholismista. Loppu ei ollut kaunis.
Koivusalo on ohjannut elokuvan laulajasta, jota suomalaiset rakastavat.

Oli hyvä elokuva 🙂