Madeleine ja Chris O’Neill vihille

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 04.06.2013

Lauantaina 8.6. Ruotsin prinsessa Madeleine vihitään amerikkalaisen Christopher O’Neillin kanssa

Häät pidetään Tukholman vanhassa kaupungissa kuninkaanlinnan kirkossa. Vihkimisen jälkeen pari ajaa hevosvaunuilla Riddarholmenille. Siellä hääpari nousee veneeseen ja jatkaa veneellä hääjuhlaan Drottningholmeniin.

Prinsessa Madeleine on kuningas Kaarle XVI Kustaan ja kuningatar Silvian nuorin lapsi. Christopher O’Neillillä on sekä Yhdysvaltojen että Englannin kansalaisuus. Hänen lempinimensä on Chris.

Chris O’Neill ei saa prinssin arvonimeä, kun hän avioituu prinsessa Madeleinen kanssa. Vain Ruotsin kansalaiset voivat saada kuninkaallisen arvonimen. Chris ei kuitenkaan halua ottaa Ruotsin kansalaisuutta.

Madeleine ja Chris jäävät asumaan New Yorkiin Yhdysvaltoihin häiden jälkeen. New Yorkissa Chris jatkaa työtään liikemiehenä. Madeleine työskentelee hyväntekeväisyysjärjestössä Childhood Foundation, jonka kuningatar Silvia on perustanut.

Prinsessa Madeleine on sanonut, että he mahdollisesti muuttavat Ruotsiin tulevaisuudessa.

Prinsessahäät näytetään suorana lähetyksenä lauantaina 8.6. Ylen TV1-kanavalla. Lähetys alkaa klo 16.35 ja vihkiminen klo 17.

Kuuntele juttu

Yksi kommentti artikkeliin ”Madeleine ja Chris O’Neill vihille”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste