Leena Luuri on Miss Gay Finland

Teksti: SS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 27.08.2013

Leena Luuri saa kunnian olla Suomen ensimmäisen Miss Gay Finland.

Luuri on ensimmäinen seksuaalivähemmistöjen oma missi.

Kotkalainen Luuri on 33-vuotias. Hän on koulutukseltaan sosionomi ja seksuaalineuvoja. Luuri harrastaa roller derbyä eli vauhdikasta joukkuelajia, jossa kilpailijat liikkuvat rullaluistimilla. Miss Gay Finland valitaan seksuaali- ja sukupuoli- vähemmistöjen Pride-viikolla. Hän toimii homo- ja biseksuaalinaisten puolestapuhujana. – Tärkeintä elämässä on rakkaus ja ystävät. Välillä olen poikatyttö, välillä jalassani on korkokengät, Luuri sanoo STT:lle.

Mr Gay Finland on valittu vuodesta 2010 lähtien. Tänä vuonna tittelin sai Aleksi Vehkala.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste