Katja Ketulta kirja ja elokuva

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.09.2015

Kirjailija Katja Kettu on noussut uudeksi kirjailijasuosikiksi.

Kettu tuli tunnetuksi vuonna 2011. Silloin julkaistiin hänen menestysromaaninsa Kätilö.

Antti J. Jokinen on ohjannut Kätilöstä elokuvan. Elokuva sai ensi-iltansa viime viikon perjantaina. Pääosaa näyttelee Krista Kosonen. Kätilö käsittelee Lapin sotaa päähenkilön ammatin kautta. Lapin sota oli Suomen ja Saksan välillä vuosina 1944–1945. Katja Kettu itse on viettänyt lapsuutensa Lapissa.

Ketun uusin romaani Yöperhonen julkaistiin elokuussa. Romaanin tarina on rankka. Se kuljettaa päähenkilöä Suomesta aina Siperian työleireille.

Yksi kommentti artikkeliin ”Katja Ketulta kirja ja elokuva”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)