Kettu tuli tunnetuksi vuonna 2011. Silloin julkaistiin hänen menestysromaaninsa Kätilö.
Antti J. Jokinen on ohjannut Kätilöstä elokuvan. Elokuva sai ensi-iltansa viime viikon perjantaina. Pääosaa näyttelee Krista Kosonen. Kätilö käsittelee Lapin sotaa päähenkilön ammatin kautta. Lapin sota oli Suomen ja Saksan välillä vuosina 1944–1945. Katja Kettu itse on viettänyt lapsuutensa Lapissa.
Ketun uusin romaani Yöperhonen julkaistiin elokuussa. Romaanin tarina on rankka. Se kuljettaa päähenkilöä Suomesta aina Siperian työleireille.

onko krista kosonen putouksesta siis putousohjelmasta