Kate Bush nousi listojen kärkeen

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet HS, katebush.com
Kuva: katebush.com, Netflix
Uutinen julkaistu: 08.06.2022

Kate Bushin vanha kappale Running Up That Hill on noussut listojen kärkeen ympäri maailman. Kappaleen uusi suosio johtuu siitä, että se kuullaan suosikkisarjassa Stranger Things.

Kate Bushin Running Up That Hill julkaistiin alun perin vuonna 1985. Kappale on mukana Hounds of Love -levyllä. 37 vuotta julkaisun jälkeen laulu on jälleen maailman kuunnelluimpia kappaleita.

Running Up That Hill -laulun suuri suosio johtuu siitä, että se on mukana suositussa Stranger Things -sarjassa. Stranger Things on sarja, joka kertoo nuorisojoukosta. Sarjassa on mukana seikkailua, kauhua ja yliluonnollisia tapahtumia. Sarjan tapahtumat sijoittuvat 1980-luvulle. Stranger Thingsin neljäs kausi julkaistiin kesän alussa.

Kate Bush on englantilainen laulaja ja lauluntekijä. Bushin musiikkia pidetään taiteellisesti korkeatasoisena popmusiikkina. Kate Bushin tunnetuimpia levyjä ovat The Kick Inside, The Dreaming, Hounds of Love, The Sensual World ja Aerial. Kate Bush täyttää kesällä 64 vuotta.

Kate Bush ei yleensä anna lupaa siihen, että hänen tekemäänsä musiikkia käytetään tv-sarjoissa ja elokuvissa. Kate Bush katsoo kuitenkin myös itse Stranger Things -sarjaa. Hän on sarjan fani.

Kate Bush kirjoittaa nettisivullaan näin:

– Running Up That Hill on mukana Stranger Things -sarjassa. Tästä syystä laulu on saanut uuden elämän, koska nuoret sarjan fanit ovat löytäneet sen. Kiitos kaikille! Rakastan sarjaa itsekin!

Voit kuunnella Kate Bushin musiikkia esimerkiksi Youtubessa ja Spotifyssä. Stranger Things -sarjaa voi katsoa Netflixissä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)