Televisiossa pyörii parhaillaan suosittu Vain elämää. Sen lisäksi Tapiolta ilmestyi juuri uusi levy. Sen nimi on Lapislatsulia. Mitä ihmettä levyn nimi tarkoittaa?
– Lapislatsuli on puolijalokivi. Sen väitetään olevan maailman arvokkainta ainetta. Juha Tapiota pidetään vakavien ja pohdiskelevien laulujen tekijänä. Uudella levyllä on mukana kuitenkin myös kevyempää otetta.
– Olen ollut joskus jopa liiankin totinen, mutta en ole enää. Tällä levyllä on edelleen kantaaottavia tekstejä, jotka kertovat pienistä ihmisistä aiempaa kevyemmin.