Jenni Vartiainen haluaa avautua uudella levyllään. Jenni Vartiaisen uuden albumin nimi on Monologi. Se tarkoittaa yksinpuhelua ja tilitystä. Vartiainen laulaa uudella levyllään esimerkiksi erosta, ahdistuksesta ja vihasta. Vartiainen on sanoittanut melkein kaikki levyn laulut.
Poptähti on kertonut julkisuudessa, että hän halusi muuttua ja avautua. Sen Vartiainen osoittaa myös tällä levyllä. Sanoitukset kuulostavat siltä, että laulaja haluaa olla vakava ja rohkea aikuinen.
Monologi on Jenni Vartiaisen neljäs levy. Hän nousi suureen suosioon ensimmäisellä sooloalbumillaan Seili. Se julkaistiin vuonna 2010.
