Jari Tervo kirjoitti kirjan Vesa-Matti Loirista

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 25.09.2019

Jari Tervo kirjoitti Vesa-Matti Loirin elämäkerran. Kirjan nimi on Loiri. Elämäkerta julkaistiin syyskuussa.

Kirjailija Jari Tervo haastatteli Vesa-Matti Loiria 100 tuntia kirjaa varten. Haastatteluja tehtiin Loirin kodissa Espoossa, Lapin mökillä ja Espanjassa.

Elämäkerta on paksu, siinä on yli 700 sivua. Loiri.-kirja kertoo Loirin työstä ja yksityiselämästä.

Vesa-Matti Loirin ura on poikkeuksellisen pitkä. Hän nousi kuuluisuuteen vuonna 1962, kun hän näyttelijä elokuvassa Pojat. Loiri oli silloin 17-vuotias. Parhaiten Loiri tunnetaan Uuno Turhapuro -elokuvista. Loiri on myös lahjakas muusikko.

Lähde Yle

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)