Ikitie sai eniten Jussi-palkintoja

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 28.03.2018

Ikitie oli viime vuoden paras elokuva Suomessa. Ikitie sai yhteensä kuusi Jussi-palkintoa.

Jussi-palkinnot jaettiin viime perjantaina vuoden 2017 parhaille elokuville. Ikitien on ohjannut AJ Annila.

Ikitie kertoo ihmisistä, joita tapettiin 1930-luvulla Neuvostoliitossa. Heidän joukossaan oli myös suomalaisia ja amerikkalaisia.

Jussi-juhlassa keskusteltiin paljon näyttelijöiden huonosta kohtelusta elokuvien kuvauksissa. Viime viikolla joukko naisnäyttelijöitä sanoi, että ohjaaja Aku Louhimies on kohdellut heitä huonosti monien elokuvien kuvauksissa. Louhimies pyysi käytöstään anteeksi Jussi-juhlassa.

Monet uskovat nyt, että elokuva-ala muuttuu tasa-arvoisemmaksi.

Lähde STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)