Hytti nro 6 mukaan Oscar-kilpailuun

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Sami Kuokkanen © Elokuvayhtiö Aamu
Uutinen julkaistu: 17.11.2021

Elokuva Hytti nro 6 on Suomen Oscar-ehdokas. Elokuvan on ohjannut Juho Kuosmanen.

Hytti nro 6 on ehdolla parhaan ulkomaisen elokuvan sarjassa.

Hytti nro 6 palkittiin kesällä kuuluisilla Cannesin filmijuhlilla Ranskassa. Se sai festivaalin toiseksi arvostetuimman palkinnon eli Grand Prix’n. Syyskuussa elokuva sai pääpalkinnon Jerusalemin kansainvälisillä elokuvajuhlilla.

Elokuva perustuu Rosa Liksomin kirjaan. Kirja voitti Finlandia-palkinnon vuonna 2011.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste