Hotakainen pohtii yhteiskuntaa ja yksilöä

Teksti: lähde STT
Kuva: Laura Malmivaara
Uutinen julkaistu: 24.09.2013

Kari Hotakainen joutui maaliskuussa 2012 vakavaan auto-onnettomuuteen.

Kirjailija pohtii uudessa teoksessaan elämää. Hotakainen vietti kolarin jälkeen sairaalassa yli kaksi kuukautta. Kolari oli viedä kirjailijan hengen. Hotakainen käveli kuitenkin lopulta sairaalasta kotiin ehjänä.Hotakainen pohtii Luonnon laki -kirjassaan yhteiskunnan rahatilannetta ja ihmistä.

– Minulla oli sairaalassa paljon aikaa ajatella. Siksi teos tuli mietittyä jo siellä aika valmiiksi. Siitä syystä laitostuminen oli minulle jopa hyvä asia.

Kirjan päähenkilö makaa kolarin jälkeen sairaalassa yhteiskunnan varoilla, vaikka verot ovat jääneet maksamatta. Hotakainen sanoo, että hän mietti veroparatiisia eli yhteiskuntaa, jossa paljon hyviä asioita kustannetaan yhteisillä varoilla.

– Julkisten menojen rajut leikkaukset uhkaavat viedä jopa hyvän laitostumisen tuoman laatuajan mukanaan. Leikkauksiin suhtaudutaan myönteisesti siihen saakka, kun leikataan jotakin, mikä koskee henkilökohtaisesti.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)