Filmi pakolaisesta Suomessa

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Malla Hukkanen
Uutinen julkaistu: 15.02.2017

Ohjaaja Aki Kaurismäki teki elokuvan Toivon tuolla puolen. Se kertoo syyrialaisesta pakolaisesta Khaledista.

Khaled yrittää saada turvapaikan Suomessa. Viranomaiset päättävät kuitenkin palauttaa hänet Aleppoon Syyriaan.

Khaled jää laittomasti Suomeen. Suomalainen herra Wikström palkkaa Khaledin siivoojaksi.

Elokuva on hauska, vaikka aihe on vakava. Elokuva tuli teattereihin helmikuun alussa. Musiikin on tehnyt Tuomari Nurmio.

Toivon tuolla puolen kilpailee Berliinin elokuvajuhlien pääpalkinnosta.

Lähde Finnkino

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste