Euroviisut Italiassa

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet Yle, IS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 11.05.2022

Eurovision laulukilpailu eli Euroviisut järjestetään tänä keväänä Italian Torinossa. Euroviisujen finaali on ensi lauantaina.

Suomen edustaja Euroviisuissa on The Rasmus. The Rasmus osallistuu Euroviisuihin kappaleella Jezebel.

Euroviisujen semifinaalit järjestetään tällä viikolla. Ensimmäinen semifinaali oli tiistaina, toinen semifinaali on torstaina. Kummastakin semifinaalista selviytyy 10 parasta maata finaaliin. Italia, Espanja, Saksa, Ranska ja Britannia pääsevät suoraan finaaliin. Euroviisujen finaalissa esiintyy yhteensä 25 maata.

The Rasmus kilpailee finaalipaikasta toisessa semifinaalissa. Euroviisujen toinen semifinaali järjestetään torstaina. Semifinaalin lähetys alkaa Yle TV1:ssä ja Yle Areenassa torstaina 12. toukokuuta kello 22.

Euroviisujen voittajasuosikki on tänä vuonna Ukrainan Kalush Orchestra.

Euroviisujen finaali nähdään lauantaina 14.5. alkaen kello 22 Yle TV1:ssä ja Yle Areenassa.

 

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste