Erilaisia ihmisiä

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Yle kuvapalvelu
Uutinen julkaistu: 23.09.2015

Uusi tosi-tv-sarja kertoo kehitysvammaisista ihmisistä, jotka elävät aivan tavallista elämää.

Kymmenen ihmistä, joilla kaikilla on tarina kerrottavanaan. Toimittaja Peter Al Fakir matkusti ympäri Suomea ja tapasi erilaisia kehitysvammaisia ihmisiä. Al Fakir ja haastateltavat keskustelvat elämästä, huolista, ajatuksista ja unelmista. Mukaan mahtuu kulttuurien törmäyksiä, itkua ja naurua.

Sarjan ensimmäisessä osassa tavataan Anki Ullner. Ankin kehitysvamma todettiin, kun hän oli 45-vuotias. Ankin elämän kolme suurta rakkautta ovat Elvis Presley, Jeesus ja Kjell. Anki on ollut kirjeenvaihdossa Kjellin kanssa jo kaksi vuotta, mutta he eivät ole koskaan tavanneet. Katsojat pääsevät mukaan heidän ensitreffeilleen. Tuleeko unelmasta totta?

Oot sä vähän vammainen alkaa Yle Femmalla 27.9. klo 18.30.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)