Elokuvia Suomi-rockin historiasta

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Fisher King Productions Oy
Uutinen julkaistu: 09.09.2015

Suomi-rockin kultaisista vuosista on tekeillä kaksi elokuvaa.

Love Records – Anna mulle Lovee kertoo legendaarisen levy-yhtiön historian. Love Records on kaikkien aikojen merkittävin suomalainen levy-yhtiö. Yhtiö perustettiin vuonna 1966. Se meni konkurssiin vuonna 1979. Yhtiö julkaisi 384 LP-levyä ja satoja singlejä.

Elokuva kertoo yhtiön perustajien eli Atte Blomin, Christian Schwindtin ja Otto Donnerin vaiheista. Se kertoo tarinan 1960-luvulta 1970-luvun loppuun.

Myös laulaja ja lauluntekijä Juice Leskisestä tehdään parhaillaan elokuvaa. Elokuvan pääosassa Juicena nähdään Riku Nieminen. Elokuva perustuu Antti Heikkisen Juice-elämäkertaan Risainen elämä.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste