Elokuva Hymyilevä mies kilpailee palkinnosta

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Kuokkasen Kuvaamo / elokuvayhtiö Aamu
Uutinen julkaistu: 14.09.2016

Elokuva nyrkkeilijä Ollin Mäestä on Suomen ehdokas Pohjoismaiden neuvoston elokuvapalkinnon saajaksi.

Elokuva on myös Suomen Oscar-ehdokas. Mustavalkoinen elokuva on nimeltään Hymyilevä mies. Se kertoo nyrkkeilijä Olli Mäen elämästä.

Se ei ole mikään tavallinen nyrkkeilyelokuva. Mäki häviää nyrkkeilyottelun, mutta hän sanoo silti, että se oli hänen elämänsä onnellisin päivä. Olli Mäki on nimittäin rakastunut Raijaan.

Elokuvassa on sekä romantiikkaa että huumoria. Elokuva perustuu tositapahtumiin, ja sen on ohjannut Juho Kuosmanen.

Pohjoismaiden neuvoston palkinto myönnetään marraskuussa ja Oscarit helmikuussa 2017.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)