Bond palaa menneisyyteensä

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Francois Duhamel
Uutinen julkaistu: 21.10.2015

007 Spectre on jo 24:s virallinen James Bond -elokuva. James Bondia näyttelee edellisistä elokuvista tuttu Daniel Craig.

Elokuvan ohjasi Sam Mendes. Hän ohjasi myös edellisen Bond-elokuvan, Skyfallin. Se tuli teattereihin kolme vuotta sitten. Skyfall on yksi parhaita Bond-elokuvia. Mendes on laadukkaan elokuvaohjaajan maineessa. Hän on ohjannut esimerkiksi elokuvan American Beauty, jota monet pitävät yhtenä  parhaista amerikkalaiselokuvista.

Uusi Bond-elokuva sai nimensä Spectre-rikollisjärjestöstä. Järjestö on mukana monissa Bond-elokuvissa. Viimeksi Bond otti yhteen sen kanssa vuonna 1971 Timantit ovat ikuisia -elokuvassa. Elokuva on kuvattu Lontoossa, Méxicossa, Marokossa, Roomassa ja Itävallassa. Tunnussävelmän Writing’s On The Wall esittää Sam Smith.

007 Spectre tulee teattereihin 30.10.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste