Elokuvan ohjasi Sam Mendes. Hän ohjasi myös edellisen Bond-elokuvan, Skyfallin. Se tuli teattereihin kolme vuotta sitten. Skyfall on yksi parhaita Bond-elokuvia. Mendes on laadukkaan elokuvaohjaajan maineessa. Hän on ohjannut esimerkiksi elokuvan American Beauty, jota monet pitävät yhtenä parhaista amerikkalaiselokuvista.
Uusi Bond-elokuva sai nimensä Spectre-rikollisjärjestöstä. Järjestö on mukana monissa Bond-elokuvissa. Viimeksi Bond otti yhteen sen kanssa vuonna 1971 Timantit ovat ikuisia -elokuvassa. Elokuva on kuvattu Lontoossa, Méxicossa, Marokossa, Roomassa ja Itävallassa. Tunnussävelmän Writing’s On The Wall esittää Sam Smith.
007 Spectre tulee teattereihin 30.10.
