Julia Mikhailova on Selkokeskuksessa suomen kielen kieliharjoittelussa.

Julia Mikhailova on Selkokeskuksessa suomen kielen kieliharjoittelussa.

100 totuutta Suomesta

Turisteilla ja maahanmuuttajilla on usein paljon kysymyksiä Suomesta.

Miksi suomalaisilla on sauna kaikissa taloissa? Mitä ihmiset syövät ja juovat Suomessa? Millainen Suomi on, ja millaisia suomalaiset ihmiset ovat?

On tärkeää saada vastauksia, jotta voisi ymmärtää suomalaista kulttuuria. On hyvä, jos kaikki vastaukset löytyvät yhdestä kirjasta. Kirja 100 totuutta Suomesta kertoo ulkomaalaisille, millainen maa Suomi on.

Kirjassa puhutaan tärkeistä asioista, kuten historiasta, urheilusta, ruoasta, juhlista ja traditioista. Kirjasta löytää painavaa asiaa sodista ja politiikasta. Monet aiheet ovat myös kevyitä, kuten ilmakitaransoitto ja erilaiset kilpailut.

Minä ajattelen, että monista suomalaisista paras aika Suomessa on joulu. Kadut koristellaan ja valaistaan hienosti. Pidän siitä, miten suomalaiset valmistautuvat jouluun. Minulle oli yllätys, että tämä juhla on tosi tärkeä suomalaisille. Kirjassa joulusta kerrotaan hauskasti.

Pertti Rajala: 100 totuutta Suomesta,

Avain/BTJ Finland 2016

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “100 totuutta Suomesta”

  1. Manel.munaweerathathrige

    Helposti ymmärrän

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste