100 esinettä Suomesta

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lusto ja museokeskus Vapriikki
Uutinen julkaistu: 12.04.2017

Design-museon näyttely esittelee hauskasti 100 esinettä. Niiden tarinoihin voi tutustua myös netissä.

Monia tuttuja esineitä on keksitty Suomessa. Sellaisia ovat esimerkiksi jalankulkijan heijastin, ksylitoli-purukumi, Fortuna-peli ja Abloy-lukko.

Esineillä hauskoja tarinoita

Design-museon näyttely esittelee 100 suomalaista esinettä. Näyttelyyn on valittu yksi esine jokaiselta Suomen itsenäisyyden vuodelta 1917–2017. 100 esinettä Suomesta -näyttely on avoinna Design-museossa Helsingissä 28. toukokuuta asti.

Esineisiin ja niiden hauskoihin tarinoihin voi tutustua myös verkossa osoitteessa:

www.100objects.fi

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste