Ulkoministeri Pekka Haavisto puhui eduskunnassa 30. marraskuuta.

Ulkoministeri Haaviston toiminnasta kiistaa

Ulkoministeri Pekka Haaviston toiminnan tutkinta on herättänyt eduskunnassa kiistaa.

Eduskunnan perustuslakivaliokunta tutki vuoden ajan ulkoministerin toimia. Tutkinta päättyi viime viikolla.

Perustuslakivaliokunnan mielestä Pekka Haavistoa vastaan ei tarvitse nostaa syytettä. Valiokunnan mielestä Haavisto on kuitenkin toiminut asiassa virheellisesti. Haavisto sanoo, että hän on helpottunut päätöksestä.

Perussuomalaiset esittivät Haavistolle epäluottamuslausetta eduskunnassa. Haavistolla on hallituspuolueiden tuki, joten hänen ei tarvitse erota.

Lähteet STT, Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.