Vastaamo on yritys, joka tarjoaa asiakkailleen terapiapalveluja. Kymmenet tuhannet ihmiset ovat olleet Vastaamon terapeuttien asiakkaina.
Tietomurron tekijä sai haltuunsa tuhansien Vastaamon asiakkaiden tietoja. Tiedot koskevat hyvin henkilökohtaisia asioita, joita on käsitelty terapioissa. Siksi tietomurto on järkyttänyt monia ihmisiä.
Vastaamo-yritys ilmoitti tietomurrosta ja kiristyksestä viime viikolla. Tietomurto tarkoittaa, että joku on murtautunut Vastaamon tietokoneisiin internetin kautta.
Nyt tietomurron tekijä kiristää Vastaamon asiakkaita. Tekijä vaatii asiakkailta rahaa. Muuten hän julkaisee asiakkaiden tietoja internetissä.
Tietomurron tekijää ei ole vielä saatu kiinni. Poliisi tutkii rikosta. Monet internetin tietoturvan asiantuntijat auttavat poliisia.
Lähde: STT

Mulla oli. Vaikea lukeminen
Minä en ymmarsi??
Ensin minä en ymärsi mutta toisen kerta kun minä luiin ymmärsin.?
Se on huono asia että tietomurro voi ottaa tiedot.
oil kiva tieto sitä miten tietomurron uhreiksi murtautunut Vastaamon tietokoneisiin niin se ilmoita että ollan varovaiset
Ei oo hyvä juttu että näin on käynyt
Se on huono asia että tietomurro voi ottaa tiedo
Se on huono asia että tietomurro voi ottaa tiedot
Tiedot koskevat hyvin henkilökohtaisia asioita, joita on käsitelty terapioissa. Siksi tietomurto on järkyttänyt monia ihmisiä.