Koronarokotus Espoossa Tapiolan terveysasemalla. Kaikki suomalaiset on rokotettu koronaa vastaan ensi kesänä.

Tartuntojen määrä vähenee

Uusien koronavirustartuntojen määrä on vähentynyt Suomessa.

Koronavirustartuntojen määrä on laskenut. Parin viime viikon aikana tartuntoja oli vähemmän kuin aiemmin maaliskuussa. Koronapotilaita on vähemmän myös sairaalahoidossa.

Eniten tartuntoja on edelleen Helsingin ja Uudenmaan alueella sekä Turun seudulla.

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin johtaja Lasse Lehtonen sanoo, että tilanne on parantunut. Lehtosen mukaan tilanne on parantunut, koska rajoitukset ja rokotteet ovat alkaneet vaikuttaa. Koronatilanne voi olla vielä parempi kesällä.

Miljoona suomalaista rokotettu

Noin miljoona ihmistä on saanut Suomessa koronarokotteen ensimmäisen annoksen. Joka viides suomalainen on rokotettu virusta vastaan.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos eli THL kertoo, että rokotteen saa 4,5 miljoonaa ihmistä. Rokotus annetaan kaikille 16 vuotta täyttäneille. Rokotteen ottaminen on vapaaehtoista.

Lähteet IS, Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


5 kommenttia uutiseen “Tartuntojen määrä vähenee”

  1. tuomo jäsmä b14

    AUTO

  2. Jhana

    Mielestäni on hyvä uutinen, että tämä tauti päättyy. Elämästä tulee normaalia. Ihmiset hyvin surullisia. Monet ihmiset eivät matkustaa.

  3. Aim

    Iha hyv

  4. Ghulam sakhi

    Todella hyvä juttu.

  5. bailey

    Ihan hyva juttu