Suomen liput nousivat salkoihin jo tiistaina 5. joulukuuta.
Itsenäisyyspäivänä armeija järjesti paraatin Kuopiossa. Helsingissä oli monikulttuurinen itsenäisyysjuhla.
Kaikkialla Suomessa järjestettiin kansanjuhlia ja tanssiaisia. Sankari haudoilla oli kunniavartioita.
Suomalaiset kokoontuivat illalla televisioiden ääreen. He seurasivat presidentin juhlavastaanottoa eli Linnan juhlia. Juhla huipentui suureen ilotulitukseen Helsingissä.
Suomen syntymäpäiviä vietettiin myös kymmenissä paikoissa eri puolilla maailmaa. Esimerkiksi Colosseum Italiassa ja Niagaran putoukset Yhdysvalloissa valaistiin Suomen lipun väreillä.
Lähde suomifinland100.fi
