Paketti lentää robottilennokilla Matkahuollosta K-Marketin pihalle.

Paketti lentää robottilennokilla Matkahuollosta K-Marketin pihalle.

Lennokit tuovat ostoksia

Kaupat kokeilevat Vantaalla, kuinka hyvin robottilennokit kuljettavat ostospaketteja kauppojen noutopisteisiin.

Yhä useammat suomalaiset tekevät ostoksia verkossa. Ostos tulee usein ulkomailta ensin Matkahuollon toimipisteeseen. Sieltä ostos siirtyy kaupan noutopisteeseen, mistä ostaja hakee sen.

Matkahuolto ja K-kaupat testaavat maaliskuussa, voiko robottilennokki eli drooni kuljettaa paketit Matkahuollosta kaupan noutopisteeseen. Tulevaisuudessa paketin voi tilata omalle kotipihalleen älypuhelimella.

Kokeilussa lennokit lentävät yhteensä sata kertaa neljän kilometrin matkan. Kokeilussa paketit painavat alle kilon.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Lennokit tuovat ostoksia”

  1. olivia

    oli hyvä uutinen

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste