Suurin osa Suomen ravintoloista menee kiinni maanantaina 8. maaliskuuta. Niin myös tämä ravintola Tikkurilassa Vantaalla.

Suurin osa Suomen ravintoloista menee kiinni maanantaina 8. maaliskuuta. Niin myös tämä ravintola Tikkurilassa Vantaalla.

Hallitus julisti poikkeusolot

Suomessa on nyt poikkeusolot. Hallitus katsoi, että ravintoloita ei voi sulkea ilman poikkeusoloja.

Ravintolat suljetaan niissä osissa maata, joissa koronavirus on levinnyt eniten. Sulku ei siis koske koko maata. Sulku alkaa maanantaina 8. maaliskuuta ja se kestää kolme viikkoa.

Hallitus kertoi monista uusista rajoituksist jo viime viikolla. Voit lukea niistä täältä:

https://selkosanomat.fi/kotimaa/koronarajoitukset-kiristyvat-maaliskuussa/

Poikkeusolot tarkoittavat myös sitä, että hallitus harkitsee valmiuslain käyttöönottoa. Valmiuslaki oli käytössä myös viime keväänä. Silloin Uusimaa erisettiin muusta maasta. Vielä uusia rajoituksia saattaa tulla käyttöön tänäkin keväänä.

Koronatartunnat lisääntyvät Suomessa huolestuttavasti. Keskiviikkona kerrottiin melkein 800:sta uudesta tartunnasta.

Hallitus yrittää estää viruksen leviämistä uusilla rajoituksilla.

Lähde: Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


3 kommenttia uutiseen “Hallitus julisti poikkeusolot”

  1. Safia

    Koronasta on tullut todella paha, joten se on hyvä että ne suljetaa

  2. Vfbdb

    Snnddndn

  3. Sadio elmi

    Se on hyvä juttu koska koronan takia pitää rajoittaa