Yhdysvaltojen kansallinen tiedeakatemia on jo hyväksynyt raportin. Nyt raportti odottaa hyväksyntää presidentti Donald Trumpin hallinnolta. Monet tutkijat pelkäävät, että Trumpin hallinto ei julkaise raporttia. Trump ei usko, että ilmastonmuutos johtuu ihmisen toiminnasta.
Professori Katharine Hayhoe kutsui raporttia merkittävimmäksi ilmastoraportiksi, joka on koskaan tehty. Hayhoe on yksi raportin tekijöistä. Hän arvioi, että Trumpin hallinto ei julkaise raporttia. Raportti nimittäin väittää, että ilmasto lämpenee ihmisen toiminnan seurauksena.
Raportti arvioi, että jopa yli puolet maapallon lämpötilan noususta vuoden 1951 jälkeen liittyy ihmisten toimintaan.
Yhdysvallat vetäytyy ilmastosopimuksesta
Yhdysvallat aikoo vetäytyä Pariisin ilmastosopimuksesta. Trump ilmoitti vetäytymisestä kesäkuun alussa. Yhdysvallat aikoo neuvotella sopimuksen uudestaan siten, että se on parempi Yhdysvalloille.
