Tutustu merielämään Merikeskus Vellamossa

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Markku Juusola
Uutinen julkaistu: 29.03.2017

Jos haluat tietää kaiken mahdollisen merielämästä Suomessa, mene Merikeskus Vellamoon.

Vellamo sijaitsee Kotkassa. Komea rakennus on keskellä satamaa laivojen ja nostureiden vieressä.

Vellamossa voi tehdä itse monia asioita. Siellä voi nostaa merkkilippuja laivan mastoon, harjoitella merimiessolmuja tai nostaa lastia laivaan.

Helppo tutustua

Vellamossa on helppo liikkua kohteesta toiseen. Vihreä viiva lattiassa ohjaa eteenpäin.

Laivakoira Vellun kuvia on monessa kohteessa. Vellun jälkiä on piirretty lattiaan. Tärkeät asiat löytyvät helposti, kun seuraa jälkiä. Vellamon verkkosivuilla on myös selkokielinen ohje museon näyttelyyn.

Vanha jäänmurtaja Tarmo palaa ensi kesänä Kotkan satamaan Vellamon edustalle. Tarmo on ollut korjattavana. Se on suosittu vierailukohde.

 

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste