Syksyistä markkinatunnelmaa

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Kaisa Kaatra
Uutinen julkaistu: 28.09.2016

Aikaisemmin tavaroita sai ostaa ja myydä vain kaupungeissa. Silloin kiertävät markkinat olivat tärkeitä kauppapaikkoja.

Edelleenkin torimyyjät kiertävät Suomea myymässä tavaroitaan markkinoilla. Markkinoita järjestetään suurilla ja pienillä paikoilla. Ne ovat kauppapaikkoja, mutta markkinoille voi tulla myös viihtymään.

Markkinoilla viihtyvät sekä myyjät että ostajat.

– Tule maistamaan hyvää saksalaista makkaraa. Saat markkinoiden parhaan tarjouksen täällä, laulaa Laura Kalvane.

– Minä laulan, koska pidän työstäni ja haluan ilahduttaa asiakkaitani, hän kertoo. Kalvane on kiertänyt koko kesän ympäri Suomea suurilla markkinoilla.

Helsingissä oli kansainväliset markkinat syyskuun lopussa. Makkaran lisäksi siellä myytiin saippuaa, hattaraa, laukkuja, lihasäilykkeitä, juustoa, leivonnaisia, marjoja, vaatteita, koruja, kukkia ja paljon muuta. Hauskinta markkinoilla on juuri se, ettei koskaan tiedä, mitä voi löytää.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)