Raikas ja kesäinen leipäjuustosalaatti

Teksti: Marthaförbundet
Kuva: Marthaförbundet
Uutinen julkaistu: 21.06.2022

Tässä on helppo ja nopea kesäöinen salaatti. Salaatissa on mukana paistettua juustoa. Salaattia kannattaa laittaa kesällä, kun tarjolla on tuoreita kotimaisia vadelmia.

Ainekset kahteen annokseen:

puolikas ruukku salaattia (voit sekoittaa erilaisia salaatteja)

yksi desilitra vadelmia

100 grammaa leipäjuustoa (tai halloumijuustoa)

1 ruokalusikallinen voita

puoli desilitraa hasselpähkinöitä

yksi punasipuli

yksi teelusikallinen vadelmaviinietikkaa (voit käyttää myös omenasiideriviinietikkaa, valkoviinietikkaa tai sitruunamehua)

kolme teelusikallista öljyä (rypsiöljyä tai oliiviöljyä)

Tee näin:

1. Huuhtele salaatti ja pilko sipuli.

2. Paloittele juusto ja ruskista se paistinpannulla pienessä määrässä öljyä.

3. Annostele salaatti salaattivadille.

4. Sekoita kastike viinietikasta tai sitruunamehusta ja öljystä.

5. Annostele muut ainekset salaatin päälle ja kaada salaatinkastike joukkoon.

6. Tarjoile hyvän leivän kanssa.

Mukavaa kesää ja hyviä ruokahetkiä!

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)