Piparkakkupallot

Teksti: Finlands svenska Marthaförbund
Kuva: Finlands svenska Marthaförbund
Uutinen julkaistu: 20.12.2023

Ihanat piparkakkupallot joulun herkuksi.

Tarvitset:

• 200 grammaa piparkakkuja
• 50 grammaa voita
• 60 grammaa mantelimassaa
• 2 ruokalusikallista glögiä tai kahvia.
• 100 grammaa tummaa suklaata
• Sekoitettuja tai hienoksi murennettuja piparkakkuja.

Tee näin:

1. Sekoita piparkakut muruiksi. Voit käyttää tehosekoitinta, jos sinulla on sellainen. Voit myös rikkoa piparkakut ja murskata ne puulusikalla.

2. Lisää voi, hienonnettu mantelimassa ja glögi tai kahvi. Sekoita kaikki tasaiseksi massaksi. Jos sinulla ei ole tehosekoitinta, voit käyttää myös sähkövatkainta.

3. Pyörittele seos palloiksi ja laita jääkaappiin noin tunniksi. Kun pallot jäähtyvät, ne saavat kiinteämmän koostumuksen.

4. Sulata suklaa kulhossa vesihauteessa. Voit sulattaa suklaan myös kulhossa mikroaaltouunissa.

5. Kasta pallot suklaaseen ja pyörittele ne sitten piparkakkumuruissa. Laita pallot kylmään paikkaan ja anna niiden kovettua.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)