Pieni suklaakauppa

Teksti: Betty Marschan
Kuva: Betty Marschan
Uutinen julkaistu: 20.04.2021

Pieni suklaakauppa on erittäin suosittu. Suklaakauppa on Mauriacin kaupungissa Ranskassa.

Mauriac on pieni kaupunki Ranskan keskellä. Kaupungissa on 4 000 asukasta. Mauriac on vanha kaupunki. Se perustettiin 2 000 vuotta sitten.

Mauriacissa on pieni ja suosittu suklaakauppa. Kaupan nimi on La Chocolaterie. Kaupan omistaa Laurence Sourzat. Souzat on suklaamestari.

Laurence Sourzat on suklaamestari.
Hän valmistaa suklaasta herkullisia tuotteita.

Asiakkaat tilaavat suklaaherkkuja ulkomailta

Kaupassa myydään Sourzat’n valmistamia suklaatuotteita. Sourzat käyttää raaka-aineena ranskalaista Valrhona-suklaata. Valrhona on erittäin hyvää suklaata. Suklaamestari valmistaa suklaasta erilaisia hahmoja, konvehteja ja suklaalevyjä.

– Olen tehnyt työtä vuosikausia ruuan ja juoman kanssa. Olen työskennellyt Yhdysvalloissa Los Angelesissa juustokaupassa. Sen jälkeen olin töissä Hotelli Ritzin kokkikoulussa ja Pariisissa Maison du Chocolatissa. Maison du Chocolat tarkoittaa suklaataloa. Sourzat on työskennellyt suklaamestarina 10 vuotta.

La Chocolateriesta saa monenlaisia suklaita. Kaikki valmistetaan käsityönä.

La Chocolaterien suosituin tuote on Orangette. Siinä on sokeroituja appelsiininkuoria, jotka on kastettu tummaan suklaaseen. Ihmiset tulevat kaukaa hakemaan suklaakaupan herkkuja.

– Minulla on asiakkaita, jotka tulevat Bordeaux’n kaupungista ja Sveitsistä saakka. Myyn suklaata myös internetissä. Tilauksia tulee jopa Kanadasta.

– Oma suosikkisuklaani on Ecuadorin tumma suklaa ja maitosuklaa hasselpähkinöillä, Sourzat kertoo.

La Chocolaterien nettisivut (ranskan kielellä) ovat osoitteessa: https://lachocolaterie-mauriac.com 

La Chocolaterien Facebook-sivulla on paljon kuvia: https://www.facebook.com/lachocolateriemauriac/

Suklaa valmistetaan kaakaopavuista.
Kuvassa on keltaisia ja ruskeita papuja.
Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste