Pääsiäisen raikas jälkiruoka

Teksti: Resepti Ann-Louise Ahrenberg
Kuva: Karin Lindroos, Marthaförbundet
Uutinen julkaistu: 28.03.2018

Etsitkö hyvää pääsiäisherkkua? Kookos-pannacotta on italialainen jälkiruoka.

Suomeksi se voisi olla kookosvanukas. Voit valmistaa pannacottan edellisenä päivänä. Se sopii hyvin jälkiruoaksi pääsiäispöytään.

Tarvitset:

• 1 purkki kookosmaitoa (400 ml)

• 1 desilitra hyytelösokeria

• 1 vaniljatanko tai puolikas teelusikallinen vaniljajauhetta

• 1 desilitra tyrnimehua

• ¾ desilitraa hyytelösokeria

• kookoslastuja koristeluun

Tee näin:

• Leikkaa viilto vaniljatankoon ja kaavi siitä pois siemenet. Lisää vaniljatanko ja siemenet kattilaan. Jos et halua käyttää vaniljatankoa, voit sen sijaan lisätä teelusikallisen vaniljajauhetta.

• Kaada kattilaan kookosmaito ja hyytelösokeri. Kuumenna ja sekoita samalla. Kiehauta puoli minuuttia.

• Poista vaniljatanko kattilasta ja kaada keitetty kookosmaito neljään lasiin.

• Laita lasit jääkaappiin ja anna jähmettyä pari tuntia tai seuraavaan päivään saakka.

• Lisää tyrnimehu ja hyytelösokeri kattilaan. Kuumenna ja sekoita samalla. Kiehauta puoli minuuttia.

• Ota jäähtyneet lasit jääkaapista ja kaada kerros tyrnimehua päälle. Voit käyttää lusikkaa apuna.

• Laita lasit takaisin jääkaappiin pariksi tunniksi. Tästä kerroksesta ei tule yhtä hyytynyt kuin kookosmaidosta tehdystä vanukasosasta. Tarjoile sellaisenaan tai koristele vielä kookoslastuilla.

Resepti Ann-Louise Ahrenberg, Marthaförbundet

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste