Murupiirakka raparperin kera

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.05.2018

Kevät on täällä. Pian raparperia saa puutarhoista ja kauppojen hyllyiltä.
Raparperi sopii loistavasti murupiirakkaan.

Raparperipiirakka on helppo leipoa. Nauti pala raparperipiirakkaa vaniljajäätelön kera!

6–8 palaa raparperipiirakkaa

• 1 ½ desilitraa kaurahiutaleita

• 1 ½ desilitraa vehnä- tai spelttijauhoja

• 3 ruokalusikallista sokeria

• 125 grammaa kylmää voita

Kaada jauhot, kaurahiutaleet ja sokeri kulhoon. Lisää voi paloina ja nypi se muruiksi muiden aineiden joukkoon. Levitä taikina voideltuun vuokaan, mutta jätä pieni osa päällistä varten.

Täyte

• 500 grammaa raparperia paloina (eli noin 3 keskipitkää raparperia)

• 1 desilitra kidesokeria

• 1 ruokalusikallinen perunajauhoja

Sekoita raparperi, sokeri ja perunajauhot. Kaada seos piirakkapohjan päälle. Levitä taikinasta vielä muruja raparperitäytteen päälle. Paista 225 asteen uunissa noin 25 minuuttia.

Resepti Suomen ruotsinkieliset Martat

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste