Monikulttuurista musiikkia

Teksti: Kaisa Kaatra
Kuva: Kaisa Kaatra
Uutinen julkaistu: 01.02.2017

Es-ow and The Ridial Band on esimerkki uudesta monikulttuurisesta musiikista Helsingissä.

Bändin nimi Ridial tarkoittaa Senegalissa aitoa. Soittajat ovat viidestä eri  maasta Afrikasta ja Euroopasta: Senegalista, Suomesta, Kongosta Espanjasta ja Kamerunista.

Es-ow and The Ridial Band julkaisi ensimmäisen levynsä marraskuussa. Levyn nimi on Celebration, juhla. Levyn nimi kertoo siitä, että oikeudenmukaisuutta ja hyvyyttä pitää juhlia.

Bändin laulaja ja keulahahmo Es-ow kertoo, että bändi haluaa musiikillaan ottaa kantaa etenkin ihmisoikeuksiin ja lasten oikeuksiin. Vaikuttamisen lisäksi tärkeää on hyvä tanssimusiikki ja mahtava lavaenergia.

Yhtyeen musiikki on sekoitus länsiafrikkalaista popmusiikkia, afrobeatia, hiphopia, reggaeta ja jazzia. Kaikki bändin jäsenet tuovat musiikkiin lisäksi jotakin omasta kulttuuristaan.

Es-ow on kotoisin Kandiadioun pienestä kylästä Senegalista. Yhtye tukee levymyynnillä esimerkiksi kylän koulua.

Kuuntele juttu

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste