Luonnon kuvaus on Konstan työ

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Konsta Punkka
Uutinen julkaistu: 24.05.2017

Yli miljoona ihmistä on katsellut Konsta Punkan luontokuvia verkossa.

Konsta Punkka oppi liikkumaan luonnossa ja ottamaan valokuvia kotiseudullaan Suomessa. Nykyään hän matkustaa eri puolilla maailmaa kuvaamassa eläimiä ja luontoa.

Punkasta tuli kuuluisa valokuvaaja, kun hän laittoi valokuvia kuvien jakopalvelu Instagramiin. Punkalla on yli miljoona seuraajaa Instagramissa. Se on verkko- yhteisö, jonne ihmiset voivat laittaa omia kuviaan.

Punkka on kuvannut jo monia eläimiä, mutta on paljon eläimiä, joita hän haluaa vielä kuvata. Eniten hän haluaa kuvata ilvestä.

– Ilves on hyvin harvinainen eläin. Sitä on vaikea lähestyä, hän kertoo.

Suurimman vaikutuksen Punkkaan on tehnyt Chilen upea maa ja sen eläimet. Hän haluaa mennä vielä Etelämantereelle ja Pohjoisnavan jäätiköille. Venäjä kiinnostaa myös.

Valokuvaus on Konstan työtä. Muutamat automerkit, matkailuyritykset ja muut yritykset ostavat hänen kuviaan.

– Asiakkaitani kiinnostaa luonto, seikkailu ja retkeily, Punkka sanoo.

Miten aloitan, jos innostun luontokuvauksesta?

– Aloita läheltä. Pihapiirin linnut ovat helppoja kohteita aluksi, Konsta suosittelee.

Konsta Punkan luontokuvia on osoitteessa: www.instagram.com/kpunkka/

Yksi kommentti artikkeliin ”Luonnon kuvaus on Konstan työ”

  1. Jos julkinen kampaja suomessa. Luonnonsujelulain on kaikein lastenlapset ovat tutkineet luonnonkauheatta.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)