Koira voi tulla kalliiksi

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 11.10.2017

Vaatteista ja muista koirien tarvikkeista on tullut kannattavaa liiketoimintaa.

Suomessa on yli puoli miljoonaa koiraa. Niitä on enemmän kuin koskaan.

Sanotaan, että koira on ihmisen paras ystävä. Koiralta saa seuraa, rakkautta ja läheisyyttä. Koira on aina onnellinen, kun joku perheenjäsen tulee kotiin.

Joidenkin tutkimusten mukaan ihmisen verenpaine laskee, kun hän tapaa koiran. Koira pitää viedä ulos monta kerta päivässä. Samalla koiran omistaja saa liikuntaa ja raitista ilmaa.

Koirasta tulee myös kustannuksia. Koira tarvitsee ruokaa, ja se pitää viedä eläinlääkäriin rokotettavaksi. Jos koira sairastuu, se voi tulla kalliiksi. Monet tarvikkeet maksavat paljon.

Kaikkia tarvikkeita ei ehkä ole pakko ostaa, mutta koiranomistajat ovat alkaneet hankkia niitä yhä enemmän. Monilla koirilla on vaatteita.

Jos koiran turkki on ohut, se voi tarvita talvella takin. Mutta monet koirien vaatteet ja tavarat ovat hyödyttömiä. Omistajien mielestä on kivaa, että koira käyttää nykyaikaisia koiran vaatteita.

Suomalaiset ostavat lemmikeille ruokaa, vaatteita ja tarvikkeita noin 400 miljoonalla eurolla vuodessa. Koirille on tarjolla erilaisia palveluja, kuten kylpylöitä, väripalveluja ja konsultteja.

Lähde Kauppalehti Optio

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)