Kevätsiivouksen aika!

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 12.04.2017

Kevätauringon valo on kaunis. Mutta se tuo lian ja pölyn esiin. On kevätsiivouksen aika.

Ikkunoiden pesu kuuluu kevätsiivoukseen. Useimmiten ikkuna täytyy pestä sisä- ja ulkopuolelta.

Myytävänä on lasinpesuaineita. Ikkunat voi pestä myös lämpimällä vedellä, jossa on muutama tippa astianpesuainetta.

Ikkunoiden pesussa voi käyttää erilaisia menetelmiä ja työkaluja. Ikkunat voi kuivata lastalla.

Pölyt täytyy pyyhkiä kunnolla kevätsiivouksessa. Asiantuntijat neuvovat, että siivous pitää aloittaa pölyjen pyyhkimisellä. Pölyn saa pois lattialta pölynimurilla. Hyllyt ja muut pinnat kannattaa pyyhkiä kuivalla tai kostealla mikrokuituliinalla. Mikrokuituliina imee pölyä ja on tehokas.

Kylpyhuone ja keittiö pitää tietenkin myös puhdistaa. Asiantuntijat sanovat, että wc-istuin pitää pestä kerran viikossa sisä- ja ulkopuolelta. Wc-istuin pyyhitään liinalla. Sitä ei saa käyttää muuhun tarkoitukseen.

Lopuksi pölyt imuroidaan pölynimurilla ja lattiat pyyhitään kostealla mopilla. Nyt kevät saa tulla!

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)