Tarvitset:
• voitaikinalevyjä
(löydät voitaikinan
kaupan pakastehyllystä)
• luumuhilloa
• tomusokeria
Tee näin:
1. Laita voitaikinalevyt leivinpaperin päälle. Anna niiden sulaa 15 minuuttia.
2. Leikkaa levyt kahteen osaan. Yhdestä voitaikinalevystä saat kaksi neliötä.
3. Perinteisiä tähtitorttuja saat, kun teet neliön kaikkiin kulmiin viillot, jotka menevät kohti keskustaa. Taita joka toinen kärki sisään ja paina se kiinni neliön keskikohtaan niin, että muoto muistuttaa tähteä.
4. Laita nokare luumuhilloa tortun keskelle.
5. Paista uunissa 225 asteessa noin 12 minuuttia. Paista tortut uunin keskitasolla.
6. Koristele tortut tomusokerilla ennen tarjoilua.
Tarjoile kahvin, teen tai glögin kanssa.
