Hyvää ystävänpäivää

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 14.02.2022

Tänään vietetään ystävänpäivää. Ystävänpäivä on kansainvälinen juhla, jota vietetään monissa maailman maissa.

Nykyään monet suomalaiset viettävät ystävänpäivää 14. helmikuuta.

Alun perin ystävänpäivä ei ole suomalainen juhla, vaan perinne on tullut meille muualta. Monissa maissa vietetään Valentinuksen päivää eli rakkauden juhlaa. Suomessa teemana on rakkauden lisäksi ystävyys.

Ystävää voi muistaa esimerkiksi kukilla, kortilla, sähköisellä viestillä tai pienellä lahjalla.

Ystävänpäivä tuli Suomessa kalentereihin vuonna 1987. Monissa muissa maissa ystävänpäivää on vietetty hyvin kauan. Britanniassa Pyhän Valentinuksen päivä on ollut juhlapäivä vuodesta 1537 lähtien.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste